Bina Yalıtımı ile 9 Milyar Dolar Tasarruf Etmek Mümkün
İZODER Başkanı Levent Pelesen, Avrupa Birliği’nde kişi başı yalıtım ürünleri kullanımının, ülkemizdeki kişi başına tüketimin 2.5 kat üstünde olduğunu belirterek, “Enerjisinin yüzde 74’ünü ithal eden bir ülke olarak, binalarımızda ısıtma ve soğutma amaçlı kullandığımız enerjinin yarısını israf ediyoruz. Türkiye’de tüm binaları yalıtımlı hale getirdiğimizde yılda 9 milyar dolar tasarruf elde etmemiz mümkün” dedi. Ayrıca tüm binalar için 1 Ocak 2020 tarihine kadar Enerji Kimlik Belgesi alma zorunluluğu bulunduğunu hatırlatan Levent Peselen, Enerji Kimlik Belgesi almanın maliyetinin DASK’tan bile daha az olduğunu vurguladı.
